Bo nowosiermiężni i nowobogaccy nierozłączni są

kobieta_retro5419514jpg (4)Po nowobogackich modach na wystawne wnętrza, przydomowe baseny, napędzane prądem ogrodowe wodospady lub tylko  “oczka wodne”, przyszła moda na ekstrawaganckie życie bez pieniędzy. Na Zachodzie to trend już wygasający, jako że w miarę przybywania jego amatorów, zaczęły się wyczerpywać żródła takiego utrzymania, o czym za chwilę.

U nas – jeśli wierzyć czerpiącym z życia serialom – siermiężna moda na “moneylessness” zaczyna właśnie raczkować. I nie wiadomo, czy się przyjmie – bo do tego potrzene jest znudzenie luksusem i nadmiarem tzw. dobr doczenych, co w polskich warunkach nieprędko, jeśli w ogóle kiedyś  nastąpi.

Ale wróćmy do samej idei, którą w “Barwach szczęścia” realizują Paweł i Agata. Wprowadzili się do opuszczonego przez właściciela domu (właściciel już sobie o nim przypomniał i wraz z dzikimi lokatorami sprzedał ekscentrycznemu Francuzowi, popierającemu nawiedzonych artystów), który własnoręcznie “wyremontowali” i umeblowali. Żywności nie kupują, znajdując ją na przysklepowych “wysypiskach” produktów przeterminowanych, niezdatnych już do sprzedaży, ale do jedzenia jak najbardziej. Różnego rodzaju sprzęty, też nierzadko znajdowane na śmietniku, sami naprawiają, odnawiają i z powodzeniem używają.

To wszystko brzmi racjonalnie i może się wydawać pomysłem na godne naśladowania, tanie i ekologiczne życie. Z pozoru uczciwe i “prospołeczne”, bo – jak utrzymują jego zwolennicy – zrywające z marnotrawstwem.  Czy aby naprawdę? Przecież bez tego konsumpcjonistycznego marnotrawstwa nie byłoby mowy o przeterminowanej “darmowej” żywności czy wyrzucanych na śmietnik, zdatnych do użytku gadżetów.

kobieta_retro5419514jpg (3)Nie byłoby nawet pogardzanych przez jednych i uwielbianych przez innych “szmateksów’, “lumpeksów” i innych “używańców”, gdzie atrakcyjny często towar sprzedaje się za przysłowiowe grosze… bo ktoś go już nie potrzebuje albo nawet nigdy nie potrzebował. Niestety, Pawle i Agato, ktoś musi  marnotrawić, by “za darmo” żyć mógł ktoś.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s